Astazi: 14 Feb 2012 Morar.HotNews.ro   Blog.HotNews.ro   HotNews.ro   HotNews.ro (engl)   Presa regionala   Newsletter  
Postat in Manifest de Mihai Morar pe 23 May 2007, la ora 12:35 am

Nicolas Sarkozy - inca ministru de interne al Frantei. Alege o ora tarzie pentru a inaugura o noua companie republicana de securitate, intr-unul din cartierele Parisului cu rata record a criminalitatii. Previzibil, ii apare in cale o ”gasca” de cateva sute de huligani, care in loc de paine si sare, il complimenteaza cu ”mama” si ”tata” si, apoi, cam cu tot ce le pica in mana.

Isi da seama ca plimbarea de seara nu mai poate continua, este ascuns in cel mai apropiat post de politie, fortele de ordine recuceresc prin forta terenul, Sarkozy isi continua vitejeste vizita. Cand de la una din ferestrele cartierului, o femeie de origine magrebiana sparge linistea restaurata a cartierului: ”Domnule Sarkozy, scapati-ne de aceasta pleava! ( fr: racaille) Nu se mai poate asa!” Viitorul presedinte raspunde: ”Da, doamna, sunt aici pentru asta, va voi scapa de aceasta pleava!”

Agatata de-un cuvant, presa franceza a pictat in urmatoarele zile portretul lui Sarkozy: rasist, xenofob, necumpatat, dusman al generatiei tinere.

Sarkozy nu si-a cerut nici pana azi scuze. In ”Martor”, cartea sa cu rol de manifest electoral, politicianul isi asuma limbajul: ”Pentru mine nu exista vocabular recomandat elitelor si vocabular acceptat de popor. Vorbesti adevarat sau vorbesti fals. Esti franc sau esti ipocrit. Vorbesti vulgar sau vorbesti respectuos. Folosind cuvantul pleava, eu nu am avut nici un moment sentimentul ca as fi vulgar, ipocrit oi nesincer.”

Abia astept cartea autobiografica a lui Traian Basescu, ”Cumparator de weekend. La Selgros”. Anticipez fila alba cu dedicatiile din coltul stanga-sus. ”Dedic aceaste pagini lui Jeg, O. Zara si A. Pana. Regret ca nu mi-ati implinit visul: un gaozar sa ia in casatorie o tiganca imputita si impreuna sa conceapa un puiutz de comunist.” Pozez si randurile explicative din interiorul cartii: ”Intotdeauna am fost de parere ca poporul trebuie sa foloseasca limbajul elitelor. Regret derapajele de tipul gaozar sau tiganca imputita. Imi cer scuze. Ar fi trebuit sa fiu mult mai academic. Pederast ar fi sunat altfel. La fel ca ipochimena de etnie rroma suferind de diaforeza.”

73 raspunsuri la '”Tiganca” lui Basescu si ”pleava” lui Sarkozy'


Abonare la comentarii cu RSS sau TrackBack pentru '”Tiganca” lui Basescu si ”pleava” lui Sarkozy'.

  1. Comentariul lui Spy:
    May 23, 2007

    Mihai, super articolul. Multzumesc… Concediu placut in continuare


  2. Comentariul lui Oana))((:
    May 23, 2007

    sincer, ar trebui ca tu sa scrii cartea lui basescu. ar fi mai interesant asa.


  3. Comentariul lui vasile:
    May 23, 2007

    he, he, nu peste mult timp o sa ti se intample si tie… sa nu uiti sa ne scrii si atunci…


  4. Comentariul lui milli:
    May 23, 2007

    Nimic mai fals ca presedintele e rasist.Chiar Regele Cioaba i-a luat apararea. Presedintele a fost primul politician care in parlament a atras atentia ca rromii tb. integrati in societate. Apoi, a retrimis legea holocaustului inapoi la parlament, pt. ca considerat ca si rromii tb. inclusi la victime. Si discursurile sale au amintit corect de minoritati. Dar asta e presa noastra, vede numai ce ii convine.
    Cel mai funny e cum a tradus voiculescu “pasarica” pt. Barosso. Ne punem poalele in cap, ce mai!


  5. Comentariul lui Nico:
    May 23, 2007

    Inca o data se vede elitismul, rautatea prosteasca, mentalitatea comunista de 1946 (ce e in URSS - azi in strainatate- este bun, ce e in Romania e prost) al presei si mass-media romane in general, prea putine exceptii),
    1/ Basescu si-a cerut scuzedeja.
    2/ Este inadmisibil sa atribui cuiva (chiar anticipativ) cuvinte pe care le-ar rosti ori scrie, sa induci resentimente pentru fapte ce evntual s-ar putea comite, sa manipulezi in halul asta. in fond.
    Rusine trepadus lingau !


  6. Comentariul lui Sorin:
    May 23, 2007

    Mihai,

    racaille s-ar traduce mai bine in drojdie (ceea ce se riciie de pe fundul unui butoi) iar in romaneste avem si noi expresia “drojdia societatii”.

    A propos la noi la Brasov moldovenii mai sunt cunoscuti si cu apelativul “sirma”. Iti place, e fun? E cool? Eu nu cred.


  7. Comentariul lui theMask:
    May 23, 2007

    @mili, faptul ca “regele” Cioaba i-a luat apararea nu inseamna ca Basescu nu e rasist, de asemeni, nici alte actiuni favorabile rromilor nu dovedesc ca i-ar iubi. Cum Basescu este un exemplu de populism ieftin nu m-ar mira deloc sa fie rasist, dar sa nu-si fi aratat adevarata fata, cel putin pana acum.


  8. Comentariul lui Mihai Morar:
    May 23, 2007

    @nico: tu cand ai ras ultima oara? ne relaxam un pic…?!! hai ca se poate…tu de pamflet ai auzit?


  9. Comentariul lui Alina:
    May 23, 2007

    Nu era suficient ca imaginea Romaniei era execrabila in starinatate si inainte de acest incident (din cauza coruptiei, referndumului, si…a unei sectiuni a comunitatii de tigani romani emigrati in strainatate). Acum presa da lovitura de gratie, aparind o paparazza fara idealuri, care vrea doar sa creeze un scandal de care beneficiaza numai ea si cei care o platesc. Romania a ajuns de risul lumii. Rusine.


  10. Comentariul lui Mihai Morar:
    May 23, 2007

    @alina: fii atenta care-i logica ta. tweety-stelistul il loveste pe cameramanul care il filma in spatiul public. vinovat este cameramanul pt ca i-a aparut in fata lui tweety. o intreaga tara il crucifica mediatic pe cameraman pt ca mama lui tweety nu mai poate iesi de rusine din casa ca sa vada telenovelele cu vecinele de scara. corect, nu? corect! ai dreptate…


  11. Comentariul lui burebista:
    May 23, 2007

    Nu fiti ipocriti… Daca pe mine m-ar fi haitut cu atata insistenta acea trompeta, as fi bagat-o probabil in ma-sa in magazin si nu pentru ca as fi din cale-afara de porc, ci pentru ca respectiva cocoana era de-a dreptul nesimtita.
    ‘Tiganca imputita’ e o nimica toata. Pana la urma basescu nu e Papa, nu a fost ales pentru ca e un sfant sau pentru ca ar avea un limbaj de mireasa.
    Faptul ca i-a luat telefonul e mai straniu si nu am sa caut explicatii pentru asta, insa daca si-ar fi bagat ceva in gura respectivei (intr-o discutie privata) nu as fi fost socat.


  12. Comentariul lui Alina:
    May 23, 2007

    Nu este vorba de logica, ci de realitate. Imaginea buna a unei tari in lume, ca si a unei persoane sau institutii, este esentiala, costa bani si este la rindul ei o comoditate. Probabil dvs stiti mai bine ca mine pentru ca ati studiat la universitate. Prin ce se intimpla in Romania tara pierde bani, nu numai reputatie.


  13. Comentariul lui moromete:
    May 23, 2007

    Deja toata lumea reactioneaza excesiv la reactia anterioara excesiva. E un cerc vicios.

    Frumos articolul de mai sus. Pana la urma cred ca ne indignam atat de mult fata de actiunile si cuvintele lui Basescu si pentru ca sunt cumva proprii fondului mental romanesc.


  14. Comentariul lui catalin tolontan:
    May 23, 2007

    Mihai,
    Cartea este, intr-adevar, formidabila. Ar trebui sa fie lectura obligatorie pt politicienii romani. Inclusiv felul in care explica problemele de cuplu este antologic. Spune tot fara sa spuna nimic explicit.
    In alta ordine de idei, cele doua episoade se disting, totusi. Sarkozy a facut o afirmatie publica, Basescu, in propria masina. Asta nu-l scuza, numai ca nu a fost o declaratie, asa cum se mai spune.


  15. Comentariul lui Carcotasu:
    May 23, 2007

    Mihai, eu nu vad aici o problema asa mare cum incearca sa o prezinte o anumita parte a categoriei politice romanesti.
    In fond sunt absolut sigur ca fiecare dintre noi a gandit macar o data la sintagma “tigan imputit”, fie in mijloacele de transport in comun cand ii vedem cu mana in buzunarele altora, fie in piata, cand ii vedem cum se balacaresc, fie la colt de strada cand ii vedem scuipand seminte si ascultand manele infecte.
    Nu are nici un rost sa pozam in corectii absoluti. Asta e adevarul, ca sunt niste “tigani imputiti” si pentru binele nostru va trebui sa constientizam asta cat mai repede.
    Pe de alta parte, presedintele si-a cerut deja scuze.
    Personal nu cred ca acea individa era tiganca, deci consider oarecum ca a gresit. Spun oarecum pentru ca individa in cauza mi s-a parut mult prea agresiva.
    Concediu placut!


  16. Comentariul lui victor, nu-i Ciutacu:
    May 23, 2007

    Apropo de comparatia cu Sarkozy, iata si o diferenta (sau mai multe).
    1. Vizita lui Basescu la Selgros a fost o actiune de PR a Cotroceniului, care in final, am vazut cu totii cum a iesit. Si a iesit asa din cauza lui Basescu- invocata agresiune clamata de Boc si de Turcanu e un mare bullshit, am vazut marti seara, la Turcescu, un alt filmulet, facut de altcineva, cu aceeasi scena. Cu siguranta, “suspendatul” s-a enervat ca jurnalistii nu s-au multumit cu atmosfera, sa iasa in presa ceva similar jurnalelor ProTv. Deci, nu-l pune pe presedintele Frantei, pe picior de egalitate cu al nostru, situatiile sunt fundamental diferite…. Iar pentru limbaj, crede-ma nu exista niciun fel de scuze.
    2. Dupa investire, Sarkozy s-a dus la Airbus si le-a vorbit muncitorilor despre viitorul companiei. Dupa referendum, Basescu s-a dus la Universitate, si a promis consultari cu masele, la trei luni o data. Cred ca orice discutie referitoare la viziunea politica a lui Traian Basescu este inutila….


  17. Comentariul lui Marian:
    May 23, 2007

    Nu cred ca Sarkozy a sterpelit telefonul vreunuia dintre “racailles” care erau acolo.


  18. Comentariul lui milli:
    May 23, 2007

    pt. themask.
    Aveti logica tip Cristoiu : “De fapt, Basescu va face si va drege….” Vedeti cumva in viitor? Macar are meritul de a atrage atentia asupra acestei minoritati. Care alt politician a facut-o? Credeti ca exista vreun roman sau chiar de alta nationalitate care sa nu fi folosit cuvintul “tigan” in sens peiorativ?
    In plus, pe mine nu ma intereseaza ca un politician este populist, atit timp cit respecta agenda cetateanului. Daca presedintele a condamnat comunismul, vrea vot uninominal etc., desi poate nu crede ca e nevoie, ce ma intereseaza sentimentele lui? Important este sa tina sema de sentimentele poporului. Sau preferati politicieni “convinsi”, dar care sa bata numai din gura si sa nu faca nimic? Gen liberalii, care promit legea lustratiei si aconduc nu stiu ce Institutut de cercetare a comunismului, dar nu au produs nimic pina acum.


  19. Comentariul lui BANATEANU:
    May 23, 2007

    Evenimentele din tara te urmaresc si in concediu :) Relax si incarca-ti bateriile, pentru ca la intoarcere o sa ai o groaza de subiecte de dezbatut. Concediu placut in continuare oriunde ai fi !


  20. Comentariul lui Doc:
    May 23, 2007

    “ipochimena de etnie rroma suferind de diaforeza.” :D


  21. Comentariul lui ionica ionel:
    May 23, 2007

    Gata m-am linistit…

    Credeam ca basescu este un badaran hotz…


  22. Comentariul lui Ciprian:
    May 23, 2007

    Draga Mihai,

    sunt specialist in drepturile omului si locuiesc la Viena. Modul in care ai suprapus mesajele, este din punctul meu de vedere incorect! Discutam despre doua chestiuni diferite! Aici avem o infractiune de talharie in forma de tentativa (pentru a nu merge prea departe) in concurs cu o infractiune de abuz in serviciu (amenintarea “plage-te ca nu rezolvi nimic….)! Discutia intre presedinte si sotia sa dovedeste doar caracterul presedintelui. Un om ranchiunos care discuta vulgar si rasist in conversatiile personale si in pulblic se vrea un democrat prin excelenta! Cat despre accesul la documente cu caracter personal detinute in telefonul ziaristei se violeaza corespondenta privata. Mai mult, presedintele a invitat pe surse ziaristii, ceea ce il scoate de sub protectia dreptului la viata privata prevazut de art.8 din CECO!

    Oricat l-am respecta pe presedinte, PACAT! A GRESIT FUNDAMENTAL!


  23. Comentariul lui Marian:
    May 23, 2007

    Pt Milli:
    IICCR cere Parchetului anchetarea fo?tilor comandan?i ai închisorilor comuniste

    Institutul de Investigare a Crimelor Comunismului din România (IICCR) a cerut Sec?iei Parchetelor Militare anchetarea a 220 de fo?ti comandan?i ai închisorilor comuniste, pentru genocid, sesizarea institutului fiind înregistrat?, miercuri, la Parchetul instan?ei supreme.

    Potrivit Hot?rârii de Guvern în virtutea c?reia a fost înfiin?at IICCR (HG 1.724 din 21 decembrie 2005), institutul este abilitat s? efectueze investiga?ii cu privire la crimele, abuzurile ?i înc?lc?rile drepturilor omului pe întreaga durat? a regimului comunist din România ?i s? sesizeze organele în drept atunci când identific? astfel de crime ?i abuzuri.

    “În conformitate cu misiunea sa, IICCR va depune o sesizare penal? împotriva a 220 de fo?ti comandan?i de penitenciare, colonii ?i lag?re de munc? în care au fost încarcera?i, în perioada comunist?, de?inu?i politici. Cele 220 de persoane au fost identificate de c?tre exper?ii Institutului în cercet?rile lor în Arhiva Administra?iei Na?ionale a Penitenciarelor”, informa, luni, IICCR.


  24. Comentariul lui Punct si de la capat » piticu.ro:
    May 23, 2007

    [...] Cand speram sa fi terminat cu toata galceva, dar presa va mai zbiera vreo 3 zile … din ecou si din intertie fara sa aibe vreun motiv anume, ma trezesc cu articolul asta. [...]


  25. Comentariul lui Piticu21:
    May 23, 2007

    Morar, ti-ai permis sa faci politica la tine pe blog. Pazea … ori tu … ori comentatorii tai vor fi … platiti de partide, fie de SRI, care are o divizie care se ocupa de manipulare. Un clasic in viata.


  26. Comentariul lui pafnutie:
    May 23, 2007

    putin fortata comparatia intre spusele celor doi. din articol reiese ca pleava respectiva incalca ordinea publica si alte asemenea, intrunind conditiile definitiei cuvantului “racaille”. de altfel cuvantul are si o conotatie sociala, pe langa cea peiorativa.
    basescu s-a adresat unei ziariste, in exercitiul functiunii, cu apelativul de pasarica apoi, in particular, cu cel de tiganca si de imputita.
    poate mi se pare mie, dar exista o diferenta majora: in primul caz sarkozy le-a spus huligani celor ce erau huligani, in al doilea caz basescu a jignit birjareste, dupa toate normele academice si neacademice.
    acum se poate spune ca si basescu a spus doar adevarul: individa era femeie tanara, peiorativ numita pasarica, poate era tiganca si miroasea. chestie de perceptie….l-as intreba totusi pe dl morar: daca cineva i se adreseaza cu apelativul de “pulika” (sau macar penisutz) in public, apoi afla ca respectivul i-a zis, in particular, tigan borat, gaozar, mai animal, s-ar simti sau nu jignit? daca nu, nici chiar daca persoana este chiar presedintele tarii?

    p.s comparatia era potrivita daca sarkozy ar fi raspuns: da, pasarico, o sa te scap de tiganii astia imputiti.


  27. Comentariul lui miticul_turmentat:
    May 23, 2007

    Mihai,

    gresesti, e o diferenta mare intre ce au facut cei doi.

    Si mi se pare un gest onorabil pentru Basescu sa-si ceara scuze pt ca a ajuns publica remarca sa “tiganca imputita”. Sa iti ceri scuze cand ai gresit e INTOTDEAUNA onorabil.

    Ultimul paragraf din articolul tau e jenant…


  28. Comentariul lui validotcom:
    May 23, 2007

    daca s-ar compara si la altele Base cu Sarkozy..ar fi bine


  29. Comentariul lui pasarica:
    May 23, 2007

    Cred ca gresesti! Nu este permis nici presedintelui si de fapt nimanui sa se adreseze asa vulgar cuiva. “Pasarica” mi se pare extrem de vulgar si nepoliticos, sa nu mai spun discriminatoriu. Trist este ca acest mod de a vorbi s-a generalizat, nimeni nu mai estepoliticos si respectuos, daca nu poti sa-i inchizi gura cuiva intr-alt od, recurgi la invective si cuvinte gen “duduie”, “pasarica”, “mamaie” (daca persoana este mai invarsta) si tot asa…
    Faptul ca toate persoanele care il deranjeaza sunt fie “gaozari”, fie “tiganci imputite” denota ca din pacate se crede mai presus de lege, de bunul simt si de buna crestere. Faptul ca multi romani il lauda denota o profunda criza morala… trebuie doar sa circuli prin Bucuresti sa vezi ca la moda sunt nesimtirea si badarania.


  30. Comentariul lui Dumitru:
    May 23, 2007

    Comparatia intre Sarkozy si Basescu este fortata.

    Sarkozy s-a referit in termenii amintiti la huligani, la acea categorie de tineri turbulenti care terorizeaza, prin violenta, locuitorii unor cartiere de periferie ale Parisului. Nu e vorba de o caracterizare pe care Sarkozy ar fi dat-o maghrebinilor, arabilor, sau tinerilor fara ocupatie, la modul general.
    Cei care au fost “gratulati” cu acest epitet de “canalii”, “lepadaturi” sau cum vreti sa-i spuneti, chiar asta sunt. Atunci cand un pusti de 17 ani arunca sticle cu benzina aprinsa intr-un autobuz plin cu calatori, este un huligan, o canalie, un infractor.

    In schimb, Basescu a folosit un limbaj badaranesc la adresa unor ziaristi, nu a unor infractori.

    Asta e diferenta. Si e la fel de mare precum cea existenta intre alura distinsa, de presedinte european, pe care o degaja Sarkozy si aerul grobian de smecheras de cartier care il insoteste pe Basescu si daca l-ai pune, imbracat in costum cu papion, la tribuna Adunarii Generale ONU…


  31. Comentariul lui Mihai Morar:
    May 23, 2007

    All: Fiecare intelege ce vrea. Atat din gesturile celor doi, cat si din postarea mea.


  32. Comentariul lui dim:
    May 23, 2007

    Cu diaforeza m-ai spart, recunosc. Nici Base, saracul, nu s-a gandit. Cred ca la taiatul suvitei s-au prapadit si oaresceva neuroni. Si uite ca acum ajunge in Pana… de cuvinte. Pai nu putea zice si el: ce… Pana mea vrea si asta si sa nu-i mai umble la origini???
    In fine, Mishule, te-ai laudat ca bem un ceai/o cafea si cand colo te pomeni c-ai taiat-o spre mitici.
    Iti rup urechile.


  33. Comentariul lui Marian:
    May 23, 2007

    O atitudine serioasa, constructiva si demna de luat in considerare are Catalin Avramescu :D pe Realitatea : sa fie desfiintat Consiliul ala pentru combaterea discriminarii.
    Ce bine e sa te sprijine intelectualii astia ;)


  34. Comentariul lui Mihai Morar:
    May 23, 2007

    @catalin tolontan: de acord cu tine. Doar ca in pielea unei astfel de functii, granitele sunt f subtiri. Nici noi, nici ONCD-ul nu le putem trasa. Doar constiinta publica.


  35. Comentariul lui Realist:
    May 23, 2007

    Nu pot sa inteleg atat caz pentru o vorba!
    E firesc sa fii foarte nervos, dupa ce o putulica tampita nu are respect pentru un presedinte!!
    Basescu a facut tot posibilul sa se abtina de a comenta in “public” cu totul ca era intr-o incapere privata, si sa ii adreseze o parere personala!
    BAsescu a dat de dovada ca e un om bun crescut, dar daca cineva te agreseaza, forteaza, provoaca, insista, sa il faci tigan imputit, de ce sa nu il faci?
    Cand o cauti cu lumarea…….!!!!!!
    Tigan- acest cuvant este tradus in toate limbile lumii, si nu reprezinta tiganul el ca persoana, ci acel comportament care il are de mii de ani si nici in era aceasta a evolutiei,ei raman ca niste huni si comportamente demne de toata mizeria!
    Deci in concluzie: Basescu a facut bine ce a facut, in felul asta ainceput societatea romaneascasa se trezeasca si sa condamne comportamentul tiganesc!
    Este un comportament dezagreat de toti cei cu bun simt si care trebuie inlaturat!
    Bine a facut Basescu! Daca nu era el si la ora actuala “dormeam ca FNI ne vegheaza”
    Apropo, cand il vad pe Vadim sau Voiculescu la puscarie???? Pe ei cum sai mai caracterizam????


  36. Comentariul lui sempere:
    May 23, 2007

    mi se pare ca toti cei care il apara pe Basescu o fac numai si numai pentru ca protagonistul incidentului e Basescu si au reflexe sa creada ca tot ce face Basescu e cool. Haideti sa ne inchipuim ca ar fi spus Geoana sau Voiculescu unei ziariste “pasarica” sau “tiganca imputita” sa vedem daca mai apareau asa abundent scuze de genul “era nervos”, “era in spatiul lui privat”, s.a.

    Intre afirmatiile lui Sarkozy si Basescu exista o diferenta considerabila.
    Stie cineva cum s-ar traduce in franceza “pasarica”, “tiganca imputita”, “gaozar” ca sa ne inchipuim cum ar suna in gura lui Sarkozy?


  37. Comentariul lui Dumitru:
    May 23, 2007

    Am vazut comentariul lui Pafnutie abia dupa ce am postat mesajul meu. Ma bucur sa constat ca suntem mai multi cei care impartasim aceasta opinie.


  38. Comentariul lui ben:
    May 23, 2007

    Târgu-Jiu, 22 mai / Rompres - Alian?a Romilor din România „dezaprob? ?i se dezice de metodele diversioniste pe care le-a practicat, sâmb?t?, jurnalista de etnie rom? Andreea Pan?”, în ziua referendumului. Conform comunicatului transmis, mar?i, Rompres, de Biroul de pres? al Împ?ratului Iulian, jurnalista Andreea Pan?, for?at? de patronul trustului de pres? a c?rui angajat? este, „a înc?lcat codul deontologiei profesionale ?i, prin folosirea unor metode neortodoxe, a reu?it înc?lcarea intimit??ii persoanei ?i s?-l atrag? pe pre?edintele României, Traian B?sescu, într-o capcan? jurnalistic? gândit? ?i pus? la cale de liderul Partidului Conservator, Dan Voiculescu”. Împ?ratul Iulian îi atrage aten?ia lui Dan Voiculescu, în comunicat, c?, ‘”pentru ob?inerea unor obiective de interes personal, s? renun?e la metodele pe care le-a înv??at la ?coala de partid înainte de 1989 ?i s? nu mai implice jurnali?ti de etnie rom? în astfel de diversiuni politice, d?un?toare intereselor României pe plan interna?ional”, se men?ioneaz? în finalul comunicatului, semnat ing. dipl. ec. Iulian R?dulescu, Împ?ratul Romilor de pretutindeni.


  39. Comentariul lui Hux:
    May 23, 2007

    Tiganca imputita si antenele…

    Ma intrebam, citind reactiile la gafa lui Basescu, care e diferenta intre tiganca imputita a lui Baselu si interventia telefonica a lui Felix in emisiunea lui Vranceanu Firea si apelativele pe care i le-a adresat fostei ministre a justitiei. Sunt mar…


  40. Comentariul lui dan:
    May 23, 2007

    Mihai, destul de exacta relatarea ta despre intamplarea cu Sarkozy, dar, si aici eu un mare DAR, a plasa in aceeasi increngatura intelectuala pe (dupa marerea mea si a multora) noul lider al Europei si pe un demagog imputit care face rusine tineretului acestei tari e o mare cacafonie blogo-gazetareasca. Basescu provoaca scarba, Sarkozy provoaca respect…
    “Témoignage” e o carte care ar trebui distribuita gratuit la intratra in imputitul parlament al Romaniei.

    Gestul de gainar al presedintelui nostru m-a facut sa ma decid categoric, daca mai era nevoie, sa nu mai revin in Romania ci sa raman in tara lui Sarkozy…


  41. Comentariul lui vali.d:
    May 23, 2007

    pai daca a aparut imparatul Iulian stati sa-l punem si pe rege:)
    Regele rromilor, Florin Cioaba este suparat in urma acestui conflict pe ziaristi. ”Pana acum toti ziaristii au spus tigani si nu s-au deranjat. Acum, cand presedintele foloseste cuvantul tigan, toata lumea sare in sus. daca o facea englezoiaca sau frantuzoaicam, se simtea ziarista mai bine? Si Mutu a fost facut tigan. Si ce, a fi tigan e o rusine? Este o natie de 12 milioane de tigani. A vazut-o probabil presedintele mai bruneta si probabil ca a crezut ca apartine etniei. Consider ca dimpotriva, ziaristii au avut o tenta in prezentarea situatiei. De ce s-a simtit ziarista jignita? Nu este corect. Suntem o natiune si asa e natiunea noastra. Nu este o rusine sa fii tigan sau rrom. Este o rusine sa fii hot, pungas sau criminal”
    si-a spus Cioaba punctul de vedere.

    http://www.ziaruldesibiu.ro/fullnews.php?ID=13345
    Si un pic cu ms regele Mihai:”asta nu e democratie e tiganie”


  42. Comentariul lui Nico:
    May 23, 2007

    @autor Eu rad mereu, dar sunt SATUL de aerele de ultimi aparatori ai patriei pe care si le dau Cristoiu, CT Popescu, Parvulescu, Ficeac samd samd, care nu stiu decat sa desfaca firul in patru inutil, sa minimizeze , musamalizeze, sa persifleze orice succes al Romaniei, dar in schimb stiu sa ne arate ce “dezastre”au loc zilnic in Ri, sa demonizeze viata sociala in Ro si care nu fac decat sa creeze si sa intretina o psihoza de disperare, dezamagire si frustrare ca nimic nu se poate infaptui bine in Romania. Asa faceau comunistii din 1945 pana mult incolo: tot ce era din URSS era extra, to9t ce era in Ro era prost.
    Asta nu e pamflet ce ai scris: asta e manipulare. Fa-l marinar prost, popeye, razi de chelia lui, asta e pamflet , dar nu ii atribui ceva ce nu a facut si pe care nu le poti deci interpreta in nici un fel.

    Sa spui , tu si tagma ta de ziaristi vanduti si suficienti, cum ai scrie despre o tara, membra UE, unde:
    1/ Cu patru zile inainte de alegerile generale, seful departamentului de combatere a crimeo organizate afirma in raportu in fata comisiei de specialitate a parlamentului ca guvernul este penetrat de mafie;
    2/ Min de finante desemnat, negociaza stingerea unui litigiu cu o firma privata si se angajeaza, repet ca min. de finante desemnat, sa opreasca urmarirea penala impotriva unor persoane;
    3/ Primul ministru desemnat da cu picioarele in masina unui ziarist pentru ca l-a fotografiat in public cu amanta gravida, pe care o facuse vicepresedinte a Camerei
    4/ Presedintele tarii respective smulge mobilul unui ziarist si il tranteste de pamant, pentru ca a sunat in timp ce el raspundea la intrebarile altor ziaristi;

    Daca mai vreti, va mai dau subiecte de astea…


  43. Comentariul lui Liviu:
    May 23, 2007

    1. Basescu nu s-a referit la rasa ci la comportament care a fost o tiganie din partea ziaristei. Atunci cand spui unui TIGAN ca e “tigan imputit” si il persecuti pentru asta vorbim de rasism. Cand spui despre altul de alta etnie e insulta. Vezi si Dex unde la tiganie apare o definitie care numai rasism nu e.
    2. Era in spatiul sau privat. Ne plangem ca nu avem oameni buni in politica. Dar care om ca lumea s-ar baga in politica daca nu ii este respectat dreptul la intimitate?
    3. Nu vreau un presedinte sfant sau perfect sau care pe fata vorbeste frumos si iti zambeste si pe la spate te omoara ci unul care e om normal cu bune si rele. 99% din roamni ar fi injurat la fel de urat.
    4. Ziarista a fost trimisa special cu scopul de a-l enerva pe Basescu. Despre asta nu zice nimeni nimic. Cate mizerii varsa Antenele in capul lui Basescu. Asta e Ok? Acestia nu mai pot fi considerati jurnalisti ci angajati politic in slujba lui Felix. De ce nu este pedepsita ziarista? Si Antenele? Si Vadim?
    5. I-a luat telefonul pentru ca asa se procedeaza cu copii obraznici. De aici pana la talharie e cale lunga…
    6. Oricum in 2009 Basescu va avea 90%. Daca se continua tot asa…


  44. Comentariul lui Liviu:
    May 23, 2007

    Jurnalista vad ca e de etnie rroma. Pai na, oricum nu s-a purtat ca o rroma ci ca o tiganca…


  45. Comentariul lui Nico:
    May 23, 2007

    Sa adaug ceva important>
    @autor Eu rad mereu, dar sunt SATUL de aerele de ultimi aparatori ai patriei pe care si le dau Cristoiu, CT Popescu, Parvulescu, Ficeac samd samd, care nu stiu decat sa desfaca firul in patru inutil, sa minimizeze , musamalizeze, sa persifleze orice succes al Romaniei, dar in schimb stiu sa ne arate ce “dezastre” au loc zilnic in Ro, sa demonizeze viata sociala in Ro si care nu fac decat sa creeze si sa intretina o psihoza de disperare, dezamagire si frustrare ca nimic nu se poate infaptui bine in Romania. Asa faceau comunistii din 1945 pana mult incolo: tot ce era din URSS era extra, tot ce era in Ro era prost.
    Asta nu e pamflet ce ai scris: asta e manipulare. Fa-l marinar prost, popeye, razi de chelia lui, asta e pamflet , dar nu ii atribui ceva ce nu a facut si pe care nu le poti deci interpreta in nici un fel.

    Sa spui , tu si tagma ta de ziaristi vanduti si suficienti, cum ai scrie despre o tara, membra UE, unde:
    1/ Cu patru zile inainte de alegerile generale, seful departamentului de combatere a crimei organizate afirma in raport in fata comisiei de specialitate a parlamentului ca guvernul este penetrat de mafie si primulministru pedofil;
    2/ Min de finante desemnat, negociaza stingerea unui litigiu cu o firma privata si se angajeaza, repet ca min. de finante desemnat, sa opreasca urmarirea penala impotriva unor persoane;
    3/ Primul ministru desemnat da cu picioarele in masina unui ziarist pentru ca l-a fotografiat in public cu amanta gravida, pe care o facuse vicepresedinte a Camerei
    4/ Presedintele tarii respective smulge mobilul unui ziarist si il tranteste de pamant, pentru ca a sunat in timp ce el raspundea la intrebarile altor ziaristi;

    Daca mai vreti, va mai dau subiecte de astea…


  46. Comentariul lui ctzan:
    May 23, 2007

    Sarkozy e o jigodie si un escroc, si comparindu-l pe Basescu cu el nu-i
    faci nici o favoare.

    Basescu e efectiv o persoana mult mai deschisa si mai moderata,
    cu toate pacatele lui.

    Faptul ca o Europa din ce in ce mai imbatrinita, xenofoba si irelevanta
    ajunge sa-si aleaga lideri ca Sarkozy nu e deloc un exemplu de urmat.


  47. Comentariul lui Micky:
    May 23, 2007

    Chestia asta cu spatiul privat e usor deplasata. De unde stim noi ce discuta Basescu in masina? De pe telefon. Ce cauta telefonul in masina aia? Cum a ajuns el acolo?
    Nu-mi place deloc Voiculescu si nici antenele lui, dar sa zici ca e o lucratura a lui Voiculescu ce si-a facut Basescu cu minutza lui e deja irational si nu denota decit ca fanii lui Basescu se intilnesc arareori cu logica atunci cind idolul lor greseste ceva. Mereu sunt altii de vina: oligarhii, presa vinduta, mogulii rai (ca aia buni au un Mission Statement care nu le permite hahaha sa boicoteze activitatea presedintelui, cum face restul CRP), etc.
    Basescu nu greseste niciodata, e perfect! Sa ne intre bine in cap, iar cei care isi mai permit sa carcoteasca sa faca bine sa se abtina, sa critice noaptea la ei acasa si pe soptite.



  48. [...] pre?edintele ?i nici altcineva n-ar fi putut s-o înjure pe dna Pan? cu o expresie de genul, “ipochimen? de etnie rrom? suferind de diaforez?”. Înjur?m cu termeni pe care îi recunoa?tem ca exagera?i, r?i, obsceni; tocmai de asta o facem [...]


  49. Comentariul lui Violet:
    May 24, 2007

    Ma amuz copios. E comic. E si tragic in realitate. Dar asa suntem noi, romanii…asa ca e comic. Frumos articol. Comic. Am mai spus asta cumva?


  50. Comentariul lui coldplay:
    May 24, 2007

    Pana mai ieri credeam ca exista by default niste axiome acceptate de toata lumea, dar s-ar parea ca intotdeauna se va gasi cineva care sa sustina sus si tare ca albul e negru si ca ziua e noapte si ce e mai grav, jurnalistii vor incepe sa dezbata daca are dreptate sau nu, in loc sa ignore asemenea enormitati…

    O intrebare as avea pentru cei anti-basescu (din experienta, 80% dintre ei sunt vechi antipatizanti, din care 80% pentru motive absolut discriminatorii - gen “ca e chior”, “ca e urat si nu are fata de presedinte”): nu cumva decizia CNCD da mana libera oricarei tentative, oricat de intrusive, de a obtine informatii compromitatoare despre orice persoana, publica sau privata? Cine ar mai putea impiedica pe “jurnalistii” nostri (cu scoala BBC in spate, cu siguranta…) sa instaleze microfoane in masina, casa, curtea, chiar pe hainele celor luati in vizor si sa astepte asa, construind arhive intregi, doua vorbe nelalocul lor pe care sa le plaseze la momentul considerat oportun? In spiritul deciziei de care aminteam, nimic de genul asta nu poate si nu trebuie interzis! Incepem cu Presedintele, continuam cu ministri si parlamentari si usor-usor, prin asimilare, ajungem la orice cetatean. E o problema cat se poate de reala, dar cred ca orizontul de timp si spatiu e mai larg decat cel accesibil/interesant pentru cei la care ma refeream in primul paragraf.

    Retineti totusi: precedentele trebuie tratate cu mare grija! De aceea, Basescu are de fapt obligatia sa respinga decizia CNCD, tocmai in spiritul atributiunilor sale de garant al libertatilor si drepturilor constitutionale ale cetatenilor. A accepta o condamnare, fie ea si sub forma avertismentului din partea unei institutii ceva mai putin vizibile publicului, ar echivala tocmai cu abdicarea de la interesele cetatenilor tarii, chiar daca pentru multi dintre ei acestea nici macar nu le sunt cunoscute pana in momentul nefericit cand s-ar confrunta direct cu incalcarea lor!


  51. Comentariul lui Igor:
    May 24, 2007

    Salutare, Morar oriunde ai fi ! De ce oare comentam lucruri sub noi in loc sa continuam sa evoluam . Este evident ca suntem atat de avizi dupa senzational si urmarim orice cuvantare sau iesire din comun al unor persoane publice totusi tot a capta atentia si asupra noastra !

    Propun un link ptr Morar si Buzdugan cu tendinte din viitor adica ce dracu se mai poate inca inventa, adica incotro :

    http://igorcreation.blogspot.com/2007/05/did-you-know-shift-happens.html


  52. Comentariul lui Blog de ziaristi:
    May 24, 2007

    Celel mai bune comentarii ale ziaristilor la:

    http://bloguleditorialelor.blogspot.com/


  53. Comentariul lui sabina:
    May 24, 2007

    presedintele e rasist? pai ce? doar el ii uraste pe tigani? noi nu? la o tara plina de rasisti voi ce presedinte vroiati?
    sa lasam toanele legate de rasisim si sa recunoastem ca uram tigani.
    oricum “tiganca imputita” e pleonasm.


  54. Comentariul lui textier:
    May 24, 2007

    draga mm
    pot sa te bag in lista de eufemisme corecte politic al lui doru demolatoru cu expresia
    “ipochimena de etnie rroma suferind de diaforeza”
    ?
    evident, ca participare vip, hors-concours, cu onoruri de presedinte…
    o parte sint aici:
    http://demolatoru.blogspot.com/2007/05/proba-2-corecteaz-l-politicete-pe.html
    alta parte aici:
    http://comanescu.hotnews.ro/corecteaza-l-politiceste-pe-basescu.html


  55. Comentariul lui Dumitru:
    May 24, 2007

    Domnule Ctzan, daca Europa este irelevanta, de ce va pierdeti timpul sa vorbiti despre ea?

    Iar daca Basescu este o persoana deschisa si moderata, atunci poate ar trebui sa luati exemplu de la el si sa va dovediti tot atat de moderat in declaratii. Mi-e teama ca spunand despre Sarkozy ca e “o jigodie si un escroc” dovediti mai curand patima si ura… Pacat…


  56. Comentariul lui cosmin:
    May 24, 2007

    Sunt curios oare cu ce apelative il gratuleaza ziarizda in cauza, in discutiile ei intime cu sotul sau amantul ei, pe Basescu. Ce parere aveti?
    Pe de alta parte, la remarca “Sarkozy provoaca respect” m-a bufnit rasul. Francezii sunt de alta parere: fie l-au ales considerand ca e nevoie de atitudini extreme pentru a schimba starea de cacat in care a ajuns Franta, fie sunt de parere ca e “o jigodie si un excroc”. Dar in nici un caz nu e vorba de respect.
    Cat despre meseria de reporter cu camera la telefon nu sunt multe de spus. Doar ca nu e ceea ce se pretinde a fi.
    Per ansamblu e evident ca Base a gresit, omeneste, dar nu prezidential. Deci din pacate o parte din atitudinea lui nu are nici un fel de acoperire.
    Ar trebui s-o lase mai moale cu totzii. Macar cei care nu-si iau salariu din povestea asta.


  57. Comentariul lui BBL:
    May 24, 2007

    Cosmin…”ziarizda” nu are o functie publica. Poate sa il faca pe Baselu cum ii vine la gura. Poate sa il numeasca “tigan imputit” si asta o transforma doar intr-o rasista de rand. E plina lumea de ei. Opiniile ei pot deranja ,dar nu pot schimba cursul istoriei. Pe cand la un presedinte trebuie sa admiti ca asta e o mare problema.


  58. Comentariul lui Dumitru:
    May 24, 2007

    Domnule Cosmin,

    Sunteti chiar atat de sigur ca stiti parerea francezilor despre Sarkozy?
    Poate ca nu am informatii tot atat de precise precum cele care va permit sa va referiti, de la inaltimea dispretului dumneavoastra suveran, la “starea de cacat in care a ajuns Franta”. In cei 15 ani de cand merg in aceasta tara poate ca mi-a scapat gradul de decadere extrema in care spuneti ca a ajuns.

    Un lucru insa pot sa va spun: nu am simtit niciodata “acolo” incrancenarea si rabufnirile de ciuda care fac parte din peisajul societatii romanesti. Mi-as dori si in Romania seninatatea si starea de normalitate din “tara aceea de cacat”…


  59. Comentariul lui Mihai Morar:
    May 24, 2007

    @textier: daca e pt doru demolatoru, cu cel mai mare drag.


  60. Comentariul lui milli:
    May 24, 2007

    Toata lumea uita ca presa a devenit cu adevarat libera sub mandatul lui Traian Basescu.Presedintia este singura institutie care nu a trimis in 2005 in consiliul de administratie al TVR si SRTV reprezentanti, deoarece nu e de acord cu politizarea lor.
    Nu a facut niciodata presiuni in massmedia sa nu se scrie ceva cum au facut alti politicieni.
    A luptat pt. desfiintarea publicitatii de stat, care limita libertatea de exprimare.Poate chiar asta a deranjat unii patroni de media.
    Aceste lucruri arata de fapt cum gindeste presedintele despre presa.CRP de ce nu sarea in sus in mandatul lui nastase cind presa avea botnita?Cred ca CRP nu este in pas cu vremurile, tb. schimbat ceva acolo.


  61. Comentariul lui little angel:
    May 24, 2007

    Presedintele Romaniei trebuie (sau ar trebui) sa reprezinte imaginea Romaniei in Europa si in intreaga lume si sa fie un model pentru ceilalti cetateni. Punct. Restul sunt vorbe goale.


  62. Comentariul lui Ionutz:
    May 24, 2007

    Daca toata lumea ar lua in serios un pamflet ca cel despre care este vorba aici , sunt de parere ca tara asta s-ar duce naibii in cateva ore, ar izbucni un razboi civil ! Daca voi va razboiti aici pe un blog si criticati autorul de parca ar fi facut cine stie ce comparatie , cum credeti ca ar reactiona populatia daca ar fi ca voi ? Simplu …. bate , topoare , coase , greble , bastoanele din masini , bate de basball si cine stie ce alte minunatii s-ar sparge , rupe sau indoi in capetele razoinicilor luminii ….
    Oameni buni , invatati sa radeti ,sa va amuzati pe seama prostiei altora nu sa dati in stanga si in drepta cu tastele ca oricum nu rezolvati nimic .
    Fii vesel , razi , zambesti , traiesti !


  63. Comentariul lui little angel:
    May 24, 2007

    Ionutz are dreptate. Si cand am spus “vorbe goale” ma refeream la dezbaterile lungi si fara rost de pe unele canale de televiziune, referitoare la acest subiect. Intr-adevar cel mai bun mod de a analiza asemenea momente penibile, este de a glumi pe seama lor. Oricum, trebuie sa recunoastem ca pamfletul este de calitate, asa ca … ” Fii vesel , razi , zambesti , traiesti !” in orice ordine


  64. Comentariul lui Florin:
    May 25, 2007

    Bai, da’ sa vedeti ce-au crescut saptamana asta vanzarile la muschi tiganesc in Selgros :P


  65. Comentariul lui eurasia:
    May 25, 2007

    Simbata 19.05.2007.Traian Basescu nu era presedintele Romaniei.El fusese suspendat de catre Parlament. Presedintele Romaniei (interimar), dar totusi presedinte cu puteri depline, era N. Vacaroiu. T.B. in aceea zi era un cetatean al acestei tari care isi facea cumparaturile. Asa ca fiti mai indulgenti!


  66. Comentariul lui bogdan:
    May 25, 2007

    Acu’ sa-mi fie cu iertare ca sunt rautacios la adresa d-lui presedinte, dar daca vroiam presedinte-cioban aveam alta varianta…
    Si pls nu veniti cu rationamente de genul : Daca eram io…!! Nu vreau sa-i jignesc pe cei cu asemenea rationament, dar o sa-i rog sa afle mai inatai ce inseamna persoana publica si ce drepturi si obligatii are fata de u cetatean obisnuit.
    P.S. Io inteleg ca anumiti politicieni au muschii foarte umflati ca s-au vazut sus si nu suporta sa fie bazaiti de “tigani imputiti” sau de “gaozari”, dar, in modesta mea opinie, ar trebui sa arate putina decenta, atata tot. Ca daca se plang de hartuiala presei schimbam imediat rolurile sa vedem daca le place cu salariul minim pe economie si nederanjati de nimeni


  67. Comentariul lui alex86:
    May 25, 2007

    Numai in Rromania se face atata tam-tam .Mr. “Frantuz” Sarkozy nu este pus la zid cume pus Basescu.Ahhhh am uitat aici a fost scandal mare care s-a lasat cu suspendare.Ce dracu mai romani… va lasati prostiti de propaganda TV ? mai ramane sa ziceti ca Antena 1 e televiziune impartiala si deja mai bine taceti din gura


  68. Comentariul lui Vladimir B.:
    May 25, 2007

    Cred ca in momentul in care te pomenesti cu un mobil filmandu-te, poti deveni in stare de orice - mai ales cand vezi in josul aparatului un ras sardonic si siret, aidoma acelor paparazzi dornici sa vanda oricui, orice…Si chiar nu vreau sa fiu asa naiv sa cred ca taman de la Antena {N}, s-au pomenit cu inocenta cand Basescu isi facea cumparaturile…


  69. Comentariul lui noi:
    May 25, 2007

    ipocrizie rasista marca Hotnews.ro

    http://iontraianstefan.blogspot.com/2007/05/ipocrizie-rasista-marca-hotnewsro.html


  70. Comentariul lui Nu are importanta:
    May 26, 2007

    Oricine poate injura cat doreste in privat.
    Se zice ca cel mai talentat la injuraturi este soferul.

    Ai o zi plina in care te intalnesti cu oameni de treba … oameni geniali si oameni tampiti si cretini.
    La sfarsitul zilei … in mediul privat injuri cat pofteste inima daca acest lucru te elibereaza de nervii creati de niste imbecili.

    Daca a zis ce a zis de Voiculescu bine ia zis. Si inca multe personalitati politice de la noi ar trebuii readuse la prima zi din uter.

    Hai sa parem marii “NE`INJURATORI” … NIMENI nu a injurat vreodata. Doar Basescu a injurat? Hai sa facem din tzantzar ditamai armasaru.

    Sa fim seriosi … fiecare dintre noi minim 1 data pe zi o pune de o injuratura.


  71. Comentariul lui The Godmother:
    May 28, 2007

    se zice MAGREBIN…respectiv (origine) MAGREBINA….nu magrebiana.


  72. Comentariul lui moshu:
    May 31, 2007

    parerea mea … pana la urma “e si el lume”(cum spunea candva o doamna de etnie rroma) si a gresi e omeneste.condamn presa din romania care e la picioarele marilor domni cu stare si cu mari interese din Romania…dar sa lasam presa…vroiam sa spun altceva.
    de fapt vroiam sa spun ca poate mi se pare dar cred ca marea majoritate a romanilor sunt putin antisemiti, macar putin daca nu complet, mai ales cei nascuti pana in ‘80-’85 care au prins macar putina “cultura” comunista.
    de multe ori aud ca tara asta se duce de rapa datorita tziganilor(scuzati-mi apelativul) si ca doar ei ne fac de rusine si in afara granitelor…eu zic totusi ca gesturile ce ne rusineaaza ne apartine in totalitate, noua romanilor pur sange si plini de ipocrizie…poate par cam radical, dar sunt inca suparat pe ce se poate intampla in tara noastra si vad ca oamenii inaca nu-si dau seama de acel “maro” in care ne aflam…SCOATEZI BAH NASU SA SIMTITI SI VANTU’ !!!


  73. Comentariul lui Cristescu:
    July 13, 2007

    Moshule,
    De unde ai scos si aberatia asta cum ca cei nascuti inainte de 1980-1985 datorita “culturii socialiste” sunt antisemiti ? Spune-mi si mie o carte sau un cotidian sau un post de TV sau radio, sau un curs ideologic de propaganda comunista in care cineva a fundamentat idei antisemite sau sovine macar cum se manifesta in zilele noastre sovinismul antiromanesc ? Daca nu stii nu te pronunta ! Si ce ai vrea, sa ma bucur cand sunt prinsi romii la praduit peste hotare si zic ca sunt romani ? Daca nu ar fi cum sunt multi dintre ei, de ce le este rusine de numele lor pe care il au de sute daca nu de mii de ani si vor sa se numeasca acum romi ? Te cred si eu ca le este cam rusine cu ce fac conationalii lor. Sefii romilor, printre care Nicolae Paun, Madalin Voicu etc ar trebui sa aiba mai putina grija de romanii (adica de a fostilor valahi imputiti timp de secole cum ne ziceau unii pana deunazi, cand nu exista CEDO, UE,ONU, NATO, etc unde sa ne ducem si noi sa ne plangem) si sa se ingrijeasca mai mult de educatia si culturalizare tziganilor decat de educatzia lui Basescu sau a romanilor. Si atunci totul va fi in regula. Daca nu stii moshule, dupa revolutia Bush-ista din 1989 a inflorit antisemitismul si sovinismul in Romania, dar numai pe ecrane TV si in unele ziare, curent sustinut nu stiu de cine si din ce bani, pentru ca poporul, oamenii saraci majoritari, pensionarii, numai de ideile antisemite nu le arde cand n-au ce manca. De aceea n-a avut succes la romani falsul antisemit de Vadim. Si nici n-o sa aiba vreodata, pentru ca romanilor le plac evreicele si romancelor le plac evreii. Nici vorba de antisemitism la romani decat in mintile bolnave ale unora. Dar tu moshule, din Franta de unde locuiesti, nu ai de unde sa stii aceste lucruri si te lasi manipulat de manipulatorii antiromanismului oricare ar fi ei. Sorry.
    Daca nu stii moshule, iti mai spun ca despre Basescu am citit pe internet ca ar fi ba tatar, ba evreu. Sa fie sanatos. Dar daca poporul l-a votat la referendum cu 75% dintre votanti, cum iti permiti sa ne faci pe noi antisemiti, mai ales cei crescuti in cultura comunista al carui motto era “Proletari din toate tarile, uniti-va !” ? Pai noi am fost crescuti in cultul urii sau al dragostei de semeni ? Voi sunteti crescuti in cultul urii si al dezbinarii, voi, generatia postrevolutionara !


Raspunde

CAPTCHA image

morar.hotnews.ro